billy.jpg

 

昨天看彗星拍攝那男人的故事幕後花絮時,現場播放著這首歌,彗星竟然也會跟著唱,我猜想平常他私底下也有聽吧,他喜歡的音樂可能也很廣泛呢...不過Billy Joel的歌聲真的好驚人,高低音的轉換,乍聽之下,我以為是由兩個人輪唱,結果都是他.這首歌其實我曾經聽過,只是當時沒有記下歌名,還好現在發現也不晚,應該會去買來聽,而且我發現歌詞寫的也很好,要人有真誠,我喜歡...我們射手座的需要真誠以待說...

經典歌曲歷久彌新,永遠遇的到知音人,申歌手,請繼續創造你的經典名曲吧...

Billy Joel的介紹

 

Honesty-Billy Joel

 

Honesty Live in Tokyo Dome Nov. 2006 - Billy Joel 

 

 

Honesty真誠

 

If you search for tenderness

假如你在尋找溫柔

It isn't hard to find

這並不難

You can have the love you need to live

你需要用愛生活出來

But if you look for truthfulness

但假如你追求真誠

You might just as well be blind

你最好瞎了你的狗眼

It always seems to be so hard to give

因為付出很難

***************************************

Honesty is such a lonely word

誠實是如此寂寞的字眼

Everyone is so untrue

每人都是如此不真誠

Honesty is hardly ever heard

誠實幾乎未曾聽聞

And mostly what I need from you

但這確是我最希望從你這邊所獲得的

***************************************

I can always find someone to say they sympathize

我總是可以找到一些人表達他們的同情

If I wear my heart out on my sleeve

假如我已心力疲乏

But I don't want some pretty face to tell me pretty lies

我並不要美麗的臉孔來告訴我美麗的謊言

All I want is someone to believe

我只需要可以信賴的人

I can find a lover

我可以找ㄧ個愛人

I can find a friend

也可以去找ㄧ位朋友

I can have security until the bitter end

我也可以擁有安全感 直到痛苦結束

Anyone can comfort me with promises again

任何人都可以用承諾來安慰我

I know, I know

我知道,我知曉

When I'm deep inside of me

當我沉浸於內心世界時

Don't be too concerned

不要太擔心我

I won't ask for nothing while I'm gone

當我離去時也不會要求任何事

But when I want sincerity

但是當我需要安全感時

Tell me where else can I turn

請告訴我該轉向哪裡

Because you're the one that I depend upon

因為你是唯一我所信賴的人

 

lyrics from:克昭的DVD影音部落格

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    ipray4you 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()