close

fm: youtube

 

Through the alleyways to cool off in the shadows / 在陰影中穿越過小巷感覺很涼爽

then into the street following the water / 然後沿著水流進入街道

There's a bearded man / 那有一個長著鬍鬚的男人

paddling in his canoe / 划著他的獨木舟

looks as if he has / 看起來就好像

come all the way from the Cayman Islands / 他是從開曼群島遠道而來


These canals, it seems / 這些渠道

they all go in circles / 看起來像是圍成了圈

places look the same / 景色看上去都一樣

and we're the only difference / 而我們是唯一的不同

The wind is in your hair / 風在你的頭髮中穿越

it's covering my view / 遮住了我的視線

I'm holding on to you / 我擁抱著你

on a bike we've hired until tomorrow / 在一直可以租到明天的自行車上


If only they could see / 如果他們能看到

if only they had been here / 如果他們曾去過

they would understand / 他們就會明白

how someone could have chosen to go the length I've gone / 為什麼會有人選擇像我一樣走過這麼遠的路

to spend just one day riding / 只為了用一天的時間騎自行車

Holding on to you / 擁抱著你

I never thought it would be this clear / 我從未想過會是如此無憂無慮

 

lyrics translation fm: http://blog.yam.com/NextBonheur/article/21364147

 

 

今天在李章元社長的twitter中  推薦了這個來自挪威的雙人組合團體音樂

在youtube上聽了好幾首他們的歌

總覺得似曾相識

可實在想不起來

 

他們的音樂讓人感到舒服輕鬆

簡單的吉他  和諧的合聲

尤其是這首  特別適合在夜晚聆聽

而主唱的電眼  頓時讓我定在電腦前幾秒鐘

 

這首歌收錄在2004的專輯"Riot on an Empty Street"

趁著這次去日本的機會

我要去HMV好好給他找一找

 

 

 

 

另外這一首我就非常有印象了

只是仍然想不起來在哪裡聽過

可我相信一定很多人都聽過

推薦大家~Kings Of Convenience

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    ipray4you 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()